Carbohidrati buni si carbohidrati rai in lupta cu greutatea- Partea a II-a

0
748
Carbohidrati buni si carbohidrati rai in lupta cu greutatea- Partea a II-a

De obicei, persoanele preocupate de dieta considera ca secretul unei siluete de invidiat este renuntarea la carbohidrati, insa trebuie sa mentionam ca nu toti carbohidratii sunt daunatori siluetei ci exista atat carbohidrati buni cat si carbohidrati rai. Si daca in prima parte am inteles ce sunt carbohidratii, trebuie sa descoperim si care sunt carbohidratii pe care nu trebuie sa ii ocolim:

Carbohidratii pot fi considerati buni daca furnizeaza atat energie cat si beneficii nutritionale organismului. Atat carbohidratii simplii cat si carbohidratii complecsi pot face acest lucru. De exemplu, multe fructe reprezinta carbohidrati simpli care furnizeaza vitamine importante, laptele furnizeaza calciu si vitamina D, dar si carbohidratii complecsi, ca orezul brun, furnizeaza energie si fibre care dau senzatia de satietate.

Pe de alta parte, carbohidratii pot fi considerati rai daca furnizeaza calorii fara o alta valoare nutritionala. De exemplu, bomboanele reprezinta o sursa simpla de zahar care poate energiza corpul, dar nu furnizeaza si alte beneficii nutritionale sanatoase, ba chiar pot afecta dintii. De asemenea, carbohidratii complecsi procesati, paine alba, paste albe, pot furniza energie, dar nu putem beneficia de fibre, deoarece boabele de cereale au fost procesate.

Ce carbohidrati sa consum?

Corpul are nevoie de carbohidrati pentru energie, deci nu este realist sa ii eliminam in totalitate si nu este o idee buna sa ii reducem pana la limite nesanatoase. pentru a pierde in greutate, trebuie doar sa alegem inteligent produsele pe care le mancam.

Nu va faceti probleme in privinta carbohidratilor buni sau rai, simpli sau complecsi. Trebuie doar sa alegeti sa consumati carbohidrati care furnizeaza atat energie cat si fibre, vitamine si minerale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.