Carbohidrati buni si carbohidrati rai in lupta cu greutatea- Partea I

0
612
Carbohidrati buni si carbohidrati rai in lupta cu greutatea- Partea a II-a

Daca vrei sa reduci consumul de carbohidrati pentru a pierde in greutate, atunci te confrunti cu o sarcina destul de dificila. Nu inseamna doar reducerea unei surse mari de calorii din dieta ci inseamna si provocare. Iar decizia la care carbohidrati sa renuntam este o treaba minutioasa.

Ce sunt carbohidratii?

Carbohidratii sunt principala sursa de energie a organismului. Organismul foloseste carbohidrati, transformati in glucoza pentru a alimenta cu energie muschii si creierul, pentru a te misca, a gandi si a functiona, pe toata perioada zilei.

Carbohidratii sunt consumati sub forma de zahar, amidon sau fibre.

Exista 2 tipuri de carbohidrati:

-carbohidrati simpli- acei carbohidrati care sunt regasiti in forma de baza-zahar: Sucroza(zahar, siropuri, bomboane, bauturi indulcite), Fructoza(fructe) si Lactoza(produse lactate) si care sunt digerati rapid pentru a furniza o explozie rapida de energie corpului.

-carbohidrati complecsi-fibre, considerate tot o sursa de zahar, deoarece corpul le transforma in glucoza pentru a ne alimenta cu energie. Deoarece au o structura chimica complexa, digerarea si procesarea acestora dureaza mai mult timp

Ce sunt carbohidratii buni si carbohidratii rai?

Ati putea crede ca sunt rai carbohidratii simpli, deoarece reprezinta zahar, iar buni trebuie sa fie carbohidratii complecsi, deoarece reprezinta legume si cereale. Dar este ceva mai complicat, pentru ca, de fapt, nu exista carbohidrati care sa fie doar buni sau doar rai. Nu exista o definitie a carbohidratilor buni si rai, dar exista carbohidrati care pot fi considerati mai buni decat altii.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.