Dieta Mediteraneana sau Dieta Macrobiotica?

0
643

Cuvantul „Dieta” este prezent tot mai mult in viata noastra, fiecare interpretandu-l in stil propriu.

Prin dieta putem intelege:

Stil de viata-Adoptarea unei diete sau a unor obiceiuri alimentare dupa care ne vom ghida toata viata,

sau

Cura de slabire-Regim alimentar ocazional.

Sigur ca un stil de viata ne poate asigura atat pierderea in greutate precum si constanta greutatii, in timp ce cura de slabire ne asigura doar pierderea in greutate si trebuie sa fie urmata de adoptarea unui stil de viata sanatos pentru a-i asigura eficienta.

Ca solutie rapida de pierdere in greutate putem opta pentru Cura budista Macrobiotica sau Dieta Zen

Aceasta dieta a devenit foarte cunoscuta datorita Madonnei care a promovat-o si s-a declarat ca fiind adepta acesteia.

Numele dietei este dat de obiceiul culinar al calugarilor budisti al caror aliment de baza este orezul.

Principiul dupa care se ghideaza dieta presupune doar consumul de alimente naturale, fara substante chimice sau aditivi.

Elementele de baza sunt: orezul ,salata, merele.

Perioada maxima a acestei diete este de 3 saptamani, si putem slabi pana la 4 kg/ saptamana.

Putem consuma, nelimitat verdeturi, orez integral si anumite fructe(mere, citrice, capsune), iar fiecare dumicat trebuie mestecat de 50 pana la 100 de ori.

Cu siguranta, aceasta dieta presupune o vointa incredibila dar se pare ca si rezultatele sunt pe masura efortului.

Daca vrem totusi sa adoptam un stil de viata care sa ne permita mentinerea greutatii la cota optima putem alege Dieta Mediteraneana 

Aceasta dieta este destul de permisiva si usor de adoptat.

Alimentele recomandate sunt cele bogate in carbohidrati- cereale si paste, care pot fi consumate numai in prima parte a zilei, si alimentele bogate in proteine-peste/fructe de mare si cu un numar scazut de calorii.

De asemenea, dieta permite consumul de ulei de masline, legume(cartofi, varza, rosii, ceapa, ardei, vinete, dovlecei, masline si morcovi), verdeturi/condimente(busuioc, telina, patrunjel, marar, tarhon, maghiran) si fructe care pot fi consumate de 3 ori pe zi.

Bine-nteles ca asta nu inseamna ca putem consuma toate alimentele intr-o singura zi.

De baza in dieta mediteraneana sunt fructele de mare-caracatita, calamar, homar, languste, midii, crab, creveti-care preprezinta o sursa importanta de proteine si au un continut redus de calorii.

Indiferent ce intelegem prin dieta si indiferent ce alegem, motivul este acelasi: pierderea in greutate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.