Gustari sanatoase pentru diete echilibrate

0
591

Gustarile sunt cu siguranta un obicei alimentar al multora dintre noi, dar de asemenea un obicei nesanatos.

Nu este nimic gresit in a lua o gustare atata timp cat nu vorbim despre gustari bogate in calorii, zaharuri, lipide si carbohidrati, care nu fac altceva decat sa ne creeze probleme de sanatate.

Putem consuma cu inceredere gustari cu un continut scazut de calorii, sare si zahar, bogate in fibre si neprocesate termic.

Atata timp cat sunt sanatoase si sunt consumate in cantitati limitate, aceste gustari ne pot ajuta sa gestionam greutatea.

Daca optam pentru gustari deja preparate si ambalate, trebuie sa ne asiguram ca numarul caloriilor ce provin din cantitatea de grasimi nu depaseste jumatate din totalul valorii calorice a produsului si trebuie sa evitam pe cat posibil produsele ce contin cantitati mari de zahar.

Exista totusi si gustari sanatoase, ce pot fi adaptate diverselor diete:

Fructe

Un mar de marime medie este bogat in vitamine( A, B1, B2, C), substante nutritive( magneziu, fier, fosfor) si fibre si este un inlocuitor mult mai sanatos al chipsurilor.

Afinele sunt bogate in antioxidanti si au efecte benefice asupra sanatatii, Pot ameliora constipatia in comparatie cu alte gustari nesanatoase, care o agraveaza.

Strugurii sunt bogati in minerale( calciu, fier, potasiu, fosfor, magneziu).

Bananele sunt o sursa de energie ce regleaza nivelul colesterolului si ii asigura organismului un procent din cantitatea zilnica necesara de potasiu.

Stafidele sunt o sursa excelenta de energie, reduc oboseala si apetitul.

Legume

Rosii cherry sunt „crocante”, bogate in apa si cu un continut mic de calorii.

Morcovii sunt de asemenea „crocanti” si pot aduce organismului numeroase beneficii.

Supa de legume gatita simplu, fara adaosuri de ulei poate furniza organismului o cantitate importanta de vitamine si minerale, dar ofera si senzatia de satietate.

Cereale si oleaginoase

Ovazul este bogat in magneziu, proteine, nutrienti si are un continut important de fibre.

Cerealele integrale contribuie la scaderea nivelului de colesterol si sunt sarace in calorii.

Migdalele, consumate cu moderatie(10 pe zi) nu numai ca reprezinta o gustare asemanatoare semintelor, dar ajuta si la scaderea nivelului de colesterol „rau” .

Produse lactate si oua

Un iaurt natural, slab in grasimi poate fi un aliat de nadejde in lupta cu kilogramele  si o gustare binevenita. Si daca il si indulcim putin…

Branza de vaci proaspata, degresata, este saraca in sare si poate furniza o cantitate de calciu importanta in pastrarea sanatatii osoase.

Ouale procesate termic mai mult timp, se digera mai greu si ofera o senzatie de satietate pentru mai mult timp.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.