HDL-colesterolul bun. Cum putem creste nivelul acestuia?

0
1618

HDL, sau colesterolul bun, tradus ca High Density Lipoproteins, este colesterolul „bun”, responsabil cu protejarea inimii si a sanatatii.

Exista 2 tipuri de colesterol: LDL si HDL.

In timp ce HDL este colesterolul bun, responsabil cu mentinerea sanatatii, LDL este colesterolul rau ce poate avea efecte negative asupra organismului.

Este cunoscut faptul ca un nivel crescut al colesterolului afecteaza cu precadere persoanele diagnosticate cu boli de inima. De aceea, este foarte important sa crestem nivelul de colesterol bun din sange, iar acest lucru este posibil cu cateva trucuri ce tin de stilul de viata:

Sport, sport si iar sport!

Cercetarile din domeniu au evidentiat faptul ca exercitiile fizice sunt eficiente in cresterea nivelului de HDL. Un program sportiv, desfasurat pe o perioada lunga de timp aduce numeroase avantaje HDL-ului, iar cele mai recomandate activitati sunt exercitiile de aerobic sau cele de rezistenta.

Stop fumatului!

Nivelul total al colesterolului se acumuleaza mai usor in vasele de sange ale unei persoane fumatoare, iar colesterolul „bun” nu mai este eficient in incercarea de a reduce nivelul colesterolului „rau”.

Cercetarile medicale au demonstrat faptul ca fumatul are efecte negative asupra colesterolului, iar renuntarea la fumat este implicata pozitiv in cresterea nivelului de HDL din sange.

Atentie la zahar!

Consumul mare de zahar, in orice forma, nu cauzeaza doar diabet, ci are si influente negative asupra nivelului de colesterol.

Cercetatorii americani au urmarit obiceiurile alimentare a 6113 de adulti, iar rezultatele au aratat ca persoanele care aveau o dieta bogata in carbohidrati, proveniti din alimente bogate in zahar, prezentau un nivel foarte mic al colesterolului bun, in comparatie cu persoanele a caror dieta era saraca in zaharuri.

Consumati fructe si legume mov sau rosii

Antocianinele intalnite in alimentele de culoare mov sau rosie sunt responsabile de scaderea nivelului de colesterol rau, iar consumul de alimente bogate in aceasta substanta reprezinta o strategie buna in lupta cu colesterolul.

Cele mai indicate alimente sunt:

– prunele;

– vinetele;

– varza rosie;

– fructele de padure;

– strugurii rosii/negri.

Consumati peste gras!

O cantitate de maxim 30% din totalul caloriilor consumate zilnic ar trebui sa provina din alimente ce contin grasimi sanatoase, care pot fi: carnea de somon, carnea de ton, uleiul de masline, etc.

Trebuie sa mentinem un nivel ridical al colesterolului bun pentru a evita riscurile aparitiei bolilor de inima.

De asemenea, trebuie sa avem in vedere ca anumite medicamente(de ex. betablocantele), precum si anumiti factori genetici(de ex. diabetul de tip II) reduc nivelul colesterolului bun.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.