Îndulcitorii, alternativă sănătoasă sau periculoasă?

0
258

Îndulcitorii, alternativă sănătoasă sau periculoasă? Consumul ridicat de zahăr dăunează sănătății! Este avertismentul lansat de nutriționiști. Însă, și înlocuitorii zahărului pot fi periculoși. Nutriționistul Marilyn Glenville a analizat pentru Daily Mail cei mai populari îndulcitori. Fructoza, conținută în mod natural de fructe, fructoza poate fi găsită în comerț sub forma unei pudre albe. Însă, problema este că acest îndulcitor este rafinat și este lipsit de nutrienții și fibrele din fructe. Dacă inițial se credea că este sănătoasă pentru organism, ultimele studii au arătat că fructoza poate stimula apetitul și duce la creșterea în greutate. De asemenea, s-a dovedit că afectează producerea unor hormoni precum leptina, care are rolul de a transmite creierului un semnal când ai mâncat suficient, și crește nivelul de grelină, hormon care crește apetitul.Îndulcitorii, alternativă sănătoasă sau periculoasă?

Siropul de agave este extras dintr-o plantă găsită în Mexic, fiind obținut în mod tradițional prin fierbere. Din păcate, pentru a reduce costurile și pentru a fi produs în cantități mari, siropul de agave este obținut dintr-un praf din radăcină, iar produsul final este fructoză rafinată. Mierea deși este un îndulcitopr natural, trebuie consumat cu moderație. Mierea este o combinație de glucoză și fructoză, așa că este absorbită rapid în sânge. Din acest motiv, nu este recomandată dacă încerci să slăbești sau să controlezi nivelul de zahăr din sânge. Melasa este un îndulcitor din trestie de zahăr sau sfeclă, obținut în procesul de extracție al zahărului. Este o sursă bună de vitamina B6, potasiu și magneziu. Xylitol poate fi găsit sub forma unei pudre albe și este considerat a fi natural pentru că este conținut de plante. Are un conținut scăzut de calorii și nu are nevoie de insulină pentru a fi metabolizat în organism, fiind un bun îndulcitor pentru diabetici. De asemenea, este benefic și pentru sănătatea dinților, protejând împotriva cariilor. Printre efectele secundare se numără diareea și balonarea. Sorbitol ca și xylitolul, sorbitolul este folosit de diabetici pentru că nu necesită insulină pentru a fi metabolizat. Este obținut din sirop de porumb. Ca și alți înlocuitori, gradul de procesare este ridicat. Are efecte adverse similare cu xylitolul. Sirop de arțar este obținut din seva arțarului și conține numeroși nutrienți, cu efect antioxidant și antiinflamator. Este o bună sursă de zinc și magneziu și oferă de 15 ori mai mult calciu decât mierea. Zahăr de palmier are un indice glicemic mic, fiind ideal pentru persoanele care vor să slăbească. Florile de palmier sunt presate pentru a produce sucul, care este apoi fiert și lăsat să se cristalizeze. Zahăr de cocos poate fi găsit atât sub formă lichidă, cât și cristale. Ca și zahărul de palmier, zahărul de cocos este bogat în vitaminele B, magneziu, calciu, potasiu, zinc, antioxidanți. De asemenea, conține și inulină, care este un prebiotic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.