Obiceiuri care te imbatranesc

0
1497

Obiceiuri care te imbatranesc. Ti se pare ca arati mai batran decat spune varsta din buletin? Ei bine, daca nu iti place ceea ce vezi in oglinda, trebuie sa stii ca multe dintre obiceiurile din rutina zilnicate pot imbatrani. Iata despre ce obiciuri este vorba:

Prea multe sarcini

In cazul in care lista cu sarcinile pentru ziua in curs este una care pare ca nu se mai termina, acest lucru va avea un impact negativ asupra organismului. Omul modern a devenit din ce in ce mai ocupat si multi dintre noi tindem sa asocienta o lista lunga de responsabilitati cu o viata plina, de succes. In realitatea insa, prea multe activitati si sarcini pun o presiune enorma asupra psihicului. Mai multe studii arata ca stresul cronic declanseaza eliberarea de radicali liberi, molecule instabile care duc la distrugerea celulelor, grabind procesul de imbatranire.

Dulciuri in exces

Nu numai ca ajuta la depunerea de kilograme nedorite, insa desertul in exces favorizeaza imbatranirea. Asta pentru ca zaharul continut se leaga de proteina in mijlocul celulelor, procedeu numit glicozilare, accelerand procesul de imbatranire. Astfel, apar efecte precum pierderea stralucirii tenului, pungi de sub ochi, umflarea fetei.

Prea putine ore de somn

Daca te odihnesti frecvent mai putin de sapte ore pe noapte, acest lucru duce la aparitia cearcanelor, dar si la scaderea puterii de concentrare. De asemenea, acest obicei favorizeaza aparitia kilogramelor in plus. Potrivit unui studiu efectuat in Australia, la fiecare ora petrecuta in fata televizorului speranta de viata scade cu 22 de minute. Cand stai mai mult de 30 de minute corpul tau incepe sa depuna zahar in celule, ceea ce duce la excesul de greutate. Lenevitul fara sfarsit pe canapea in fata televizorului ar trebui schimbat pe plimbari in aer liber sau frecventarea unei sali de sport.

Sedentarism

Daca iti petreci mai toata ziua pe scaunul de la birou riscul aparitiei obezitatii, dar si a dezvoltarii unei boli de inima sau de rinichi este mai crescut. Este esential sa faci cel putin 150 de minute de miscare pe saptamana. Studiile au aratat ca persoanele care au avut grija sa faca miscare au trait mai mult cu 10-13 ani fata de cele sedentare.

Crema pentru ochi

Pielea din jurul ochilor este mai sensibila. Primele riduri care apar pe chipul nostru sunt chiar cele din jurul ochilor. O poti proteja cu ajutorul unei creme antirid, care sa contina si retinol, mai ales daca ai trecut de varsta de 30 de ani.

Protectie solara numai in vacante

Cremele cu protectie contra factorilor UV nu trebuie aplicate numai cand mergi in concediu la plaja, spun specialistii. Ar trebui folosite de fiecare data cand petreci mai mult timp afara, pentru a preveni imbatranirea prematura a tenului. Sunt recomandate cele care au SPF intre 30 si 50.

Dormi cu fata in perna

Daca ai obiceiul sa dormi cu fata in perna, in fiecare noapte, afla ca acest lucru favorizeaza aparitia ridurilor. De aceea, nu-ti crea un obicei de a dormi numai pe burta, ci si cu fata in sus sau pe o parte.

Grasimile bune

In goana dupa un trup tras prin inel, multe femei elimina toate grasimile din alimentatie, inclusiv pe cele bune. Nu toate grasimile sunt daunatoare pentru organism. De exemplu, acizii grasi Omega 3 care se gasesc in pestele gras, dar si in alune si nuci ajuta la prevenirea aparitiei ridurilor si mentin inima sanatoasa. De asemenea, ajuta si la buna functionare a sistemului nervos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.