Vinetele, beneficii si retete sanatoase

0
314

Vinetele, beneficii si retete sanatoase

Vinetele se remarca prin numeroasele beneficii pe care le aduc sanatatii. Nu doar din prisma vitaminelor si mineralelor pe care le furnizeaza.Vinetele, beneficii si retete sanatoaseCi si datorita antioxidantilor pe care ii contin, cu efecte benefice in reducerea nivelului de colesterol si prevenirea cancerului. Vinetele pot fi incluse in numeroase retete sanatoase, mai ales in timpul sezonului lor de recoltare, intre lunile august si octombrie.

Beneficiile pe care vinetele le aduc sanatatii organismului deriva din nutrientii acestor legume populare si apreciate pentru gustul lor specific. Astfel, circa 82 de grame de vinete contin

– Calorii 19 kcal;
– Fibre 11% din doza zilnica recomandata;
– Mangan 10% din doza zilnica recomandata;
– Molibden 5,4% din doza zilnica recomandata;
– Potasiu 5,3% din doza zilnica recomandata;
– Acid Folic 4,5% din doza zilnica recomandata;
– Vitamina K 3,5% din doza zilnica recomandata;
– Cupru 3,5% din doza zilnica recomandata;
– Vitamina B6 3,5% din doza zilnica recomandata;
– Triptofan 3,1% din doza zilnica recomandata;
– Vitamina C 3% din doza zilnica recomandata;
– Magneziu 2,8% din doza zilnica recomandata;
– Vitamina B3 2,6% din doza zilnica recomandata;

In afara de faptul ca au in compozitie vitamine si minerale esentiale organismului uman, vinetele mai contin si fitonutrienti importanti cu efect antioxidant. Printre acestia se numara compusii fenolici, precum acidul clorogenic si cafeic sau flavonoizii, precum nasuninul.Vinetele, beneficii si retete sanatoaseCercetatorii americani de la Serviciul de Cercetare in Agricultura au descoperit ca acidul clorogenic este cel mai puternic antioxidant din vinete, avand o capacitate superioara de a combate actiunea oxidativa a radicalilor liberi asupra celulelor, dar si de a reduce nivelul colesterolului rau LDL in sange. Tot acidul clorogenic este si antimutagen (impiedica celulele sanatoase sa sufere mutatii si sa devina cancerigene) si antiviral.

Nasuninul este un alt compus antioxidant care se regaseste in coaja vinetelor, avand rolul de a preveni cresterea vaselor noi de sange si a cantitatii de sange in organism, atunci cand o tumora canceroasa incearca sa stimuleze acest proces pentru a se dezvolta. Fenomenul poarta numele de angiogeneza, iar nasuninul este un compus antiangiogenic.

Printre beneficiile principale ale vinetelor pentru sanatate se numara:

– Protectia membranelor creierului. Nasuninul, fitonutrientul regasit in coaja vinetelor, s-a dovedit eficient in protectia celulelor membranelor creierului, in cadrul experimentelor efectuate pe cobaii de laborator.

– Mentinerea sanatatii cardiovasculare. In cadrul unui studiu de specialitate, cand cobaii au consumat suc de vinete, au aparut efecte imediate la nivel biologic nivelul colesterolului, inclusiv al celui din peretii arteriali, a scazut semnificativ, iar vasele de sange s-au relaxat, permitand fluxului sanguin sa circule mai bine. Aceste efecte pozitive se datoreaza fitonutrientilor furnizati de vinete.

– Reglarea greutatii corporale. Vinetele contin putine calorii, insa sunt bogate in fibre. Acest lucru inseamna ca starea de satietate este indusa rapid si persista, ceea ce ajuta la pierderea kilogramelor in plus si la reglarea tranzitului gastrointestinal.

– Prevenirea inflamatiilor si a bolilor cronice. Cercetatorii au descoperit ca vinetele contin cantitati importante de fitochimicale numite antocianine, un tip de antioxidanti care protejeaza organismul impotriva cancerului, imbatranirii premature, inflamatiilor si bolilor neurologice.

– Energizarea organismului. Vinetele furnizeaza o buna parte din constituentii complexului de vitamine B, precum acidul pantotenic (vitamina B5), piridoxina (vitamina B6), tiamina (vitamina B1) si niacina (vitamina B3). Organismul are nevoie de acesti nutrienti din surse externe, pentru metabolizarea eficienta a grasimilor, proteinelor si carbohidratilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceti raspunsul * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.